אני שירלי, בת 33, רווקה מעניינת...

אני שירלי, בת 33, רווקה מעניינת...

שירלי בת 33 רווקה רצינית:

"אני כבר למעלה מ-20 שנה בשוק הרווקות או כמו שזה נקרא היום "עולם הדייטינג". יצאתי עם עשרות בחורים מכל המינים והצבעים. אני לא יכולה לומר שלא היו כמה הפתעות נעימות ותקופות יפות, אבל משהו לא ברור השאיר אותי בשוק המאתגר הזה.

אולי משום שבזמנים מסוימים לא הייתי רצינית באמת ופחדתי להתחייב למשהו לאורך זמן גם אם הוא היה טוב ומיוחד...

אולי חברות והסביבה הקרובה ערערו את הביטחון שלי לגבי בחור מסוים, אמרו דברים "אכפתיים" והשפיעו עלי לוותר או לחשב מסלול חדש... אולי זה ואולי משהו אחר... מי יודע..?

היום, ממרומי גיל 33 כבר מנקרת לה תחושה עגומה שאולי כבר אין סיכוי, לא בגלל שאני לא אטרקטיבית עדיין, אלא משום ש"אין מספיק דגים שווים בים" ובגלל ש"אני היום יותר ממוקדת וקשה לי להתפשר" וגם "חיכיתי כל כך הרבה זמן לבחור שאני באמת חושבת (אולי "חולמת" או "מייחלת") שמגיע לי אז למה להתפשר עכשיו"...? ובזמנים גרועים מזה שאני לאחר דייט כושל נוסף אני פשוט מתייאשת וחושבת שכבר אין בשביל מה להתאמץ.

פעם אפילו הצטרפתי לקבוצת בנות רווקות כמוני ששם חשבתי שאקבל עידוד וכלים למצוא את אהבת חיי, אבל רוב הבנות שם היו יותר מדוכאות וממורמרות ממני ונכנסתי לעצבות גדולה עוד יותר, אז פשוט ברחתי חזרה למאורה שלי ללקק את פצעיי המדממים.

ואז הגיע המפנה...

חברה שלי שבאמת אכפת לה ממני, לא מאלו המנחמות ומצקצקות, שאלה אותי יום אחד: "מאמי, מדוע שלא תפני ליועץ זוגיות"? צחקתי ואמרתי לה: "חיים שלי, יועץ זוגיות זה לזוגות, אני לא נמצאת כרגע בזוגיות". שירלי, מי אמר לך את זה?! יועצי זוגיות מבינים בזוגיות! נקודה. את בחורה מקסימה ומוצלחת ויש יועצי זוגיות שיודעים לתת כלים ולכוון את הבנאדם למסלול נכון בו הוא ימצא זוגיות! יועץ יכול להבין מה שורש הבעיה של הבנאדם שלא מצליח ליצור חיבור והתאמה עם מישהו שיש לו מכנה משותף, הוא יכול לתת הסתכלות ונקודות מבט חדשות על הבן זוג הפוטנציאלי שיעזרו לך לגלות יתרונות נוספים שנעלמו ממך ואולי גם להציע דרכי התמודדות עם חסרונות מסוימים שמצאת בו. כי בינינו מאמי, אין בנאדם מושלם ולכל אביר על סוס לבן יש אמא מעצבנת או בעיית זיעה או צחוק מרגיז ולפעמים הוא אביר בלי תואר או בלי ביסוס כלכלי וכו'. אבל בשורה התחתונה זה יכול להיות מאוד שווה, מה אכפת לך? תנסי.

ב"מצאתי" יש כמה יועצי זוגיות טובים – פני אליהם.

יש משהו בדבריה חשבתי, לקחתי ממנה את מספר הטלפון של "מצאתי" התקשרתי ודיברתי בטלפון עם אחד מיועצי הזוגיות שם ובשיחה של כמה דקות הרגשתי שהוא מבין ללבי ומזהה מעט את הקושי שלי במציאת זוגיות.

בסוף השיחה הוא שאל: מה דעתך שנעשה תרגיל של ניסוי ותהייה, בשבילך, שתוכלי להכיר את עצמך טיפה יותר..? הסכמתי (אם זה לא יהיה קשה מדי).

אז תשמעי, הוא אמר, יש פתגם יהודי חכם ועתיק שאומר כך: "טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו". נשמע לך מעט מצחיק אבל יש בו המון חכמה. בתרגום חופשי פירושו: טובים השניים מן האחד – מכירה? כמובן. אז זהו, שהכוונה העמוקה בפתגם הזה היא: כאשר שניים שנמצאים בזוגיות מתאמצים למצוא את הטוב שיש בכל אחד אז טוב להם!

והתרגיל הוא כזה: הבחור הבא שאת יוצאת איתו תחליטי מראש שאת מושכת את הקשר כמה שתוכלי, לפחות חודש-חודשיים, ובזמן הזה תתאמצי למצוא בו נקודות טובות ודברים שמשלימים אותך. לגבי החסרונות, אם אין משהו חריג מאוד שאי אפשר לחיות איתו, תשימי בצד בינתיים.

נבהלתי! זה לא נראה לי דבר קל כל כך, אני רגילה לקטלג מיד ולסמוך על שיקול דעתי וגם אם הצד השני לא ירצה... ממש נלחצתי. אבל אמרתי שאני אנסה ואעדכן אותו. הוא סיים את השיחה ואמר: אני כאן אם תרצי להתייעץ במהלך התרגיל, בהצלחה!

אז הנה, שבוע לאחר מכן הכרתי בחור נחמד ומאז כבר כמעט חודשיים שאנחנו יחד. במבט לאחור אני מאמינה שאילולא התרגיל של יועץ הזוגיות הייתי חותכת בגלל כמה סיבות. אבל ההתעקשות שלי בינתיים הייתה שווה וכמה דברים התבררו בדרך וכמה הפסיקו להפריע לי ואם זה ימשיך ככה אז בעוד זמן מה אוכל להכריז ש... מצאתי!

  • מה דעתך
    על האתר?
  מה דעתךעל האתר?